Co to jest
pozycjonowanie? Takie pytanie bardzo często pada z ust moich klientów, którzy nie mają zielonego pojęcia o prawach i zasadach panujących w internecie, a przecież pozycjonowanie to nic innego jak szereg czynności jakie wykonuje osoba pozycjonująca stronę w celu podniesienia aktualnej pozycji strony na konkretne frazy, słowa kluczowe. Pozycjonowanie to nie tylko dodawanie odnośników do strony z odpowiednim tytułem, ale również optymalizacja strony. Każdy proces pozycjonowania stron powinien właśnie od tego zacząć całą swoją przygodę, gdyż dobrze zoptymalizowana strona to już połowa sukcesu w całym procesie pozycjonowania stron. Bardzo ważnym elementem jest również umiejętne linkowanie strony. Pozycjonowana strona nie może być linkowana tak zwano spamersko, a z głową. W pozycjonowaniu głównie chodzi o to, żeby spowodować aby Google zaczęło uznawać stronę za wartościową i umieszczało ją na jak najwyższej pozycji pod pozycjonowanymi wyrażeniami. Przyrost odnośników do strony, która jest pozycjonowana również musi być wykonany wedle odpowiedniej wiedzy, a więc musi być przyrost linków dzienny taki, aby Google myślał, że strona jest linkowana naturalnie przez użytkowników sieci. Bardzo często pada również pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie stron? Koszt pozycjonowania stron nie posiada jakiegoś wyspecjalizowanego cennika, a jest określany względem konkurencyjności. Jeżeli frazy na jakie ma być pozycjonowana strona są bardzo konkurencyjne to cena na pewno będzie wysoka, a jeżeli frazy są mniej konkurencyjne to cena pozycjonowania będzie na pewno adekwatna do odpowiedniego ruchu na stronie jaki będzie generowany przez wypozycjonowanie strony na określone słowa kluczowe. Mimo wszystko pozycjonowanie to najtańsza forma reklamy.